- התביעה היא חלק מאסטרטגיה ידועה של בני ברוך לנסות להשתיק ביקורת עליהם. להפחיד. להעביר מסר באופן שיטתי, שמי שיעז להגיד עליהם שהם “כת” יסתבך איתם בבתי משפט ויצטרך לשלם מחיר אישי. הם שולחים מכתבי איום ומגישים תביעות דיבה כאסטרטגיה שיטתית נגד מבקרים. הדבר אושר גם בתצהיר המענה לשאלון שהם הגישו במסגרת ההליכים המקדמיים בתיק זה.
תצהיר המענה לשאלון שבני ברוך העבירו במסגרת ההליכים המקדמיים בתיק זה (על שני חלקיו, בצירוף השאלון) מצורף ומסומן נספח 8.
- לשמחתי, ולמרות שביחס לעוצמה הכלכלית של בני ברוך אני שום דבר, אני יכול לעמוד כלכלית בניהול משפט נגדם, ולכן החלטתי לא להיכנע, וגם לא להסכים לכל מיני הסכמי פשרה ש”פותרים” את ההליך אבל רק יעודדו את בני ברוך להמשיך ולאיים בתביעות ולהגיש תביעות.
- לא רק שלא נכנעתי לתביעה, המשכתי לפעול בעניין של בני ברוך גם לאחר הגשתה. כך, בבחירות המקומיות האחרונות לעיריית פתח-תקווה, הריצו אנשי בני ברוך רשימה של אנשיה, בשם ‘ביחד’. המועמדים (שגם נבחרו) הם מהבולטים באנשי בני ברוך, הפעילים היו חברי בני ברוך, והמנגנון כולו גויס לטובתה (ידעתי זאת מבני ואשתו).
- בני ברוך התגייסה באופן מוחלט להרצת הרשימה, לקמפיין בחירות יסודי שלא הותיר אבן על אבן. ראיתי ושמעתי מבני כיצד התגייסו והתמסרו לעניין. במקביל בני ברוך ו-‘ביחד’ פעלו באופן אגרסיבי, באיומים בתביעות, כנגד כל מי שניסה לטעון את המובן מאליו לגבי הקשר הברור בין ‘ביחד’ לבין בני ברוך.
- ניסיתי להתגייס לעניין. קניתי שלט פרסום בחברת ‘מקסימדיה’ שיעמוד בכניסה לעיר, שיזהיר את האנשים שביחד זה בני ברוך, ושלדעתי בני ברוך זה כת. בני ברוך / ביחד גילו את הכוונה, שלחו מכתב איום ל’מקסימדיה’, והאחרונה לא העלתה את השלט. כך, באמצעות התנהלות אגרסיבית ובכוח עוצמתם הכלכלית “השתיקו” אנשי בני ברוך טענות לגיטימיות לחלוטין נגדם.
- לאחר מכן שילמתי מכיסי כדי לחלק את הפליירים בתיבות הדואר בבתים בעיר. הבנתי מכלתי, שהם ופעילי בני ברוך אחרים הלכו תיבת דואר תיבת דואר כדי להוציא מתוכן את הפליירים. היא אמרה לי בצחוק, שהידיים שלהם פצועות בגללי – ממש הדגימה לי ולאשתי בידיים את פעולת “שליפת” הפלאיירים מתיבות הדואר – כי בגללי היו צריכים לנבור בתיבות הדואר ולשלוף מהן את הפלאיירים.
- לא זו בלבד שאנשי ביחד / בני ברוך פעלו כך, הם גם הגישו נגדי תלונה מופרכת במשטרה (!) על שביצעתי עבירה פלילית לפי חוק איסור לשון הרע. הגם שהתלונה מופרכת מבחינה מהותית ולא היה שום דבר פלילי בנושא [מצ”ב אישור סגירת תיק נספח 9] נדרשתי להגיע לחקירה מבזה, להצטלם ולמסור טביעות אצבע כאחרון העבריינים. זו עוד דוגמא לדרך ההתנהלות של אנשי בני ברוך.
- גם אחרים שניסו להציג ברבים את הקשר בין ‘ביחד’ לבין בני ברוך קיבלו מכתבי איום או תביעות.
- הפעילות שלי בעניין ‘ביחד’ וקשריה עם בני ברוך הופסקה בעקבות פגישה אחת בסדרה של פגישת ייעוץ משפחתית שהלכנו אליה אני ורעייתי ובני ואשתו. באחת פגישות הייעוץ המשפחתי שהתקיימה בשיאו של קמפיין הבחירות, ולאחר שניסיתי לפעול כפי שפירטתי, דרשו ממני בני ורעייתו להפסיק כל פעילות נגד ‘ביחד’. כלתי אמרה לנו, שאם לא אפסיק את הפעילות נגד ‘ביחד’ הם ינתקו אתנו קשר באופן מוחלט ולא נראה יותר את הנכדים. בני אמר לנו שהוא יישב עלי שבעה.
- חשוב לי לציין כי בני מעולם לא התבטא כלפינו כך, לא עד אז ולא מאז. עד כדי כך היתה הפעילות נגד ‘ביחד’ וחשיפת הקשר שלה עם בני ברוך בעייתית מבחינת בני ברוך, שרק היא הביאה את בני להתבטא כך.
- בעצת היועצת המשפחתית נעניתי לדרישה הזו (רעייתי לא הסכימה בעקבותיה להגיע עוד לפגישות הייעוץ). אני חייב לציין שברור לי שבני פעל והתבטא כאן תחת לחצים כבדים – אני לא יודע אם מפורשים או לא מפורשים – של בני ברוך. הבנתי שזה הרקע לדברים ולכן הסכמתי להמשיך את פגישות הייעוץ.
- בסופו של דבר זכתה ‘ביחד’ להצלחה גדולה בבחירות, והפכה לסיעה גדולה של חמישה חברים במועצת העיר. רק בגלל התגייסות של סיעות דתיות היא לא זכתה להישג גדול עוד יותר.
- עניין ‘ביחד’ היה דוגמא מובהקת לעניינים רבים שנוגעים לבני ברוך:
א. דוגמא מובהקת מה יכולה לעשות קבוצה לא גדולה של אנשים – אולי כמה מאות לכל היותר – בעלי מחוייבות פנאטית לרעיון מסויים. על רקע אדישות כללית של הציבור הרחב (שם, לבחירות מקומיות), קבוצה זו של אנשים יכולה פשוט להשתלט על הזירה. כך עשו בני ברוך עם פתח תקווה. כך הם מנסים לעשות עם מפלגת הליכוד ברמה הלאומית.
ב. דוגמא לפעילות באמצעות גופים “אחרים”: בני ברוך מעוניינת בכוח ברמה הפוליטית המקומית, אבל לא מעוניינת להיחשף באופן ישיר, ולכן מקימה גוף אחר, שכאילו “אינו קשור” אליה. כך פעלה במחאה החברתית עם תנועת הערבות. כך פעלה בזירה החינוכית עם ‘לגדול בכיף’. ולא רק פעולה באמצעות גוף אחר, אלא גם פעולות אגרסיביות להכחשת הקשר המובן מאליו בין שני הגופים.
ג. דוגמא לחוסר הבושה לשקר ולהיתמם למען “המטרה”, בחזקת כל האמצעים כשרים להשגת מטרה הנראית להם ראויה. הרי ברור היה לכל מי שמצוי היה בעניינים, כי ‘ביחד’ קשורה בטבורה לבני ברוך, ובכל זאת הכחישו זאת ברבים ללא בושה. כאשר שאלתי את בני על כך הוא אמר לי “כולם משקרים. גם לנו מותר”.
ד. דוגמא להתנהלות אגרסיבית, ולהגשת תביעות ואיומים בתביעות נגד מי שמעז למתוח ביקורת, לחשוף את האופן בו פועלים. כלומר ניסיונות לעשות שימוש בהליכים משפטיים כדי להשתיק ביקורת בזירה הציבורית.
- גם האופן בו ניהלה בני ברוך משפט זה היא אינדיקציה מובהקת לתפיסה הבסיסית בה מחזיקים אנשי בני ברוך לפיה למען “המטרה הקדושה”, לטובת הקבוצה והאינטרסים שלה, מותר לשקר ולהיתמם, וכמובן להסתיר מהחוץ עד כמה שניתן את מה שמתחולל בתוך הארגון. וכך נמנעה בני ברוך מלהשיב על שאלות שהועברו לה ולגלות מסמכים שהתבקשו, תוך העמדת פנים חסרת בושה של המצהירים מטעמה, שהמושגים אינם מוכרים להם וטענות שווא דומות.
ר’ המענה מטעמה לשאלון (נספח …), והמענה שנתנה לבקשה לגילוי מסמכים כללי וספציפי – מצורף כנספח 10.
- אני מרגיש מחויב לפעול מול בני ברוך משום שאני חרד באופן אותנטי לחלוטין ממה שקבוצה פנאטית כזו יכולה לחולל לחברה ולמדינה. ההיסטוריה מלמדת, שצריך קבוצה קטנה מאד של אנשים פנאטים, המסורים באופן פנאטי לרעיון, כדי to make something happen”.
- זהו שמי זוהי חתימתי ותוכן תצהירי אמת.
מתוך: תצהיר רשמי – אהרון אפלבאום – תביעת עמותת בני ברוך נגדי
לעמוד התצהיר הראשי – לחצו כאן
לקריאת כל התצהירים שהוגשו בתביעתם של בני ברוך נגדי – לחצו כאן