אני הח”מ, גב’ ************, מספר ת.ז. ************, לאחר שהוזהרתי לומר את האמת ושאהיה צפויה לעונשים הקבועים בחוק אם לא אעשה כן, מצהיר/ה בזאת כדלהלן:
אני עושה תצהירי זה כתצהיר עדות ראשית מטעם הנתבע בת.א. 23862-03-13 עמותת בני ברוך נ’ אהרון אפלבאום.
פרטים אישיים
- נולדתי בשנת 1981 בעיר יאלטה באוקראינה, ועליתי לארץ בשנת 2007. אני אזרחית ישראל.
- אני נשואה למר ********* ואם לשניים.
- אני דוקטור לרפואה ורופאה כללית בהכשרתי. סיימתי את לימודי באוניברסיטת Crimea State Medical University והוסמכתי לרפואה גם בישראל, בשנת 2010.
נסיבות הצטרפותי לבני ברוך
- למדתי רפואה בקרים. בשנת 2005 חבריי הטובים מבית ספר לרפואה התחילו ללמוד קבלה ולשמוע שיעורים של מיכאל לייטמן. תחילה לא התעניינתי כל כך, אך בתקופה מסוימת הייתי במצב של חיפוש רוחני אשר היה מלווה בתחושת ריקנות מסוימת. אז חבריי הציעו לי להתחיל ללמוד איתם כי לדבריהם זה אמור היה לעזור לי בחיפוש רוחני ולהקל על תחושת ריקנות ודכאון. כעבור חודשים ספורים מלבד שמיעת שיעורים התחלתי להשתתף בכנסים מקומיים (בקייב, קירובוגרד, אודסה וכו’). השתתפות זו סיפקה הרגשה של משהו מיוחד שקורה בחיי, של תחילת התקדמות רוחנית אמיתית, וזאת בגלל האווירה המיוחדת בכנסים הללו ואנשים שפגשתי שם אשר היו שואלים את עצמם אותן שאלות כמוני. כבר מהתחלה נהיה ברור שלימוד לא אפשרי בלי הפצה. התחלנו לפעול יחד עם אותם חברים מבית ספר לרפואה – ארגנו הרצאות, מכירות ספרים וכד’ בעיר סימפרופול בה עבדנו וגרנו.
- אחד המאפיינים האטרקטיביים בבני ברוך הוא אפשרות לממש את הפוטנציאל האישי בעבודות שונות ומרתקות כמו ארגון ארועי הפצה מטעם בני ברוך, העברת הרצאות, פגישות עבודה עם חברים ואף לימוד של תחומים חדשים. למרות שההשכלה שלי היא בתחום הרפואה, תמיד עניינו אותי תחומים נוספים כמו כתיבת מאמרים, כתיבה שיווקית, יחסי ציבור, פרסום וכו’. בבני ברוך הייתה לי אפשרות להתפתח בכיוונים הללו וזה היה גורם משמעותי מעבר למשמעות הרוחנית של לימודי הקבלה אשר השפיע על עוצמת הקשר שלי עם הארגון.
- השיעורים של מיכאל לייטמן התאפיינו בטרמינוליגיה רבה, די קשה להבנה, אך אחרי זמן קצר כבר התמצאתי יחסית טוב במונחים מרכזיים כמו אגואיזם, רצון לקבל, רצון להשפיע, כלי, ואת ההבנה הזאת הייתה בהחלט מספקת כדי להתחיל לראות את העולם שמסביבי דרך אותן קטגוריות עליהן דיבר מר לייטמן בשיעוריו.
- לאחר ההצטרפות לבני ברוך ניתקתי או צמצמתי קשרים חברתיים עם אנשים מחוץ לקבוצה כיוון שהרגשתי שאין לנו שום מחנה משותף, הם שרויים באגו וברצונות האגואיסטיים שלהם ולא מודעים לכך. מצד אחד תמיד ניצלתי הזדמנויות לספר על בני ברוך ועל חכמת אמת, מצד שני לא היה לי שום רצון וכוח נפשי לקשרים חברתיים המקובלים מחוץ לבני ברוך (שיחות טלפון תכופות, בילוי משותף וכו’). גם בתוך בני ברוך השתדלתי לא לצור קשרים מסוג של חברות עם נשות הקהילה בגלל שחשבתי שזה יפריע לי בהתפתחות הרוחנית.
- הכרתי את בעלי כשהוא כבר היה חבר בקבוצה הפנימית בפתח תקווה. באותה תקופה עשיתי את ההתמחות בפסיכיאטריה בקרים (אוקראינה) והייתי חלק מקבוצת סימפרופול (עיר הבירה של קרים). חברה משותפת מבני ברוך הציעה להכיר בינינו. בני הגיע לכנס של בני ברוך באודסה (אוקראינה) וכך הכרנו.
- כשהכרנו ודנו באפשרות להינשא התרשמתי שמכל ה”שידוכים” הקודמים שהוצעו לי מבני ברוך, בני הוא האדוק ביותר ומי שנצמד לדברי הרב לייטמן באופן הקפדני ביותר. זו היתה התכונה שנראתה לי חשובה ביותר בבן זוג ומסיבה זו החלטתי להינשא לו.
- בטרם הודענו על ההחלטה, בני פנה לרב לייטמן להתייעץ ולקבל את ברכתו לנישואין. ידעתי שנהוג להתיעץ עם רב לייטמן ולא התנגדתי לכך, קיבלתי את זה כחלק מתהליך.
- בחודש ספטמבר שנת 2007 עליתי ארצה והצטרפתי אל חתני בדירתו בפתח תקווה, סמוך למרכז בני ברוך. התחתנו במרכז בני ברוך בינואר 2008.
בקישורים הבאים תוכלו למצוא את פרטי התצהיר שהוגש בתביעתם של בני ברוך נגדי :
לחלק 1 – החברות בקבוצת בני ברוך בפתח תקווה – בשנים 2007-2013 – לחצו כאן.
לחלק 2 – הנסיבות שהביאו לעזיבתי את בני ברוך – לחצו כאן.
לחלק 3 – השפעת עזיבת הקבוצה על חיינו – לחצו כאן.
לחלק 4 – ההשפעה של בני ברוך על חברי הקבוצה – לחצו כאן.
לחלק 5 – ההרגשה בזמן השיעורים והאירועים הרוחניים המשמעותיים – לחצו כאן.
לחלק 6 – היחס של לייטמן לחברי הקבוצה – לחצו כאן.
לחלק 7 – הוצאה לפועל של הוראות הרב לייטמן – לחצו כאן.
לחלק 8 – החשיבות שבשמיעת שיעורים שוב ושוב – לחצו כאן.
לחלק 9 – קשר עם אנשים מחוץ לקבוצה – לחצו כאן.
לחלק 10 – חשיבות ההפצה – לחצו כאן.
לחלק 11 – השקעת משאבי בני ברוך בהחדרת חינוך קבלי למערכת החינוך – לחצו כאן.
תצהירים נוספים מתביעת ‘בני ברוך’ נגדי:
לקריאת כל התצהירים שהוגשו תביעתם של בני ברוך נגדי – לחצו כאן.